Loading...
Scipio App2022-08-06T16:50:35+02:00

Welkom bij de kerk-app van de VEG

VEG De Ark gebruikt sinds 2020 de Scipio App voor kerken. Dat is voor onze gemeente een mooie oplossing voor effectieve gemeentecommunicatie. In de app kun je onder andere de agenda met diensten en evenementen, het laatste nieuws en de ledenlijst vinden. Maar ook de directe links naar het meest recente gemeenteblad ‘Ark-in-Zicht’ of naar de livestream site.

Als lid of geregistreerd bezoeker ben je zo altijd op de hoogte omtrent het reilen en zeilen binnen de gemeente.

  • Laatste nieuws uit de gemeente
  • Actuele ledenlijst
  • Agenda voor alle (gemeente)activiteiten

  • Digitaal collecteren
  • Beveiligde, eigen omgeving
  • Persoonlijk in te stellen

Downloaden en installeren

Je kunt de zogenaamde Scipio App downloaden in je eigen appstore. Dit kan door te klikken op de link in de e-mail uitnodiging. Als je een Android-telefoon hebt, kun je de app downloaden in de Google Play Store. Als je een iPhone hebt kun je de Scipio-app vinden in de App Store. Zoek op de app die ‘Scipio’ heet, gemaakt door Hagru.

In de installatiehandleiding staat met schermafdrukken precies uitgelegd hoe je de app installeert.

Als we je inschrijven in de ledenadministratie, sturen we je een uitnodigingsmail om de app te installeren. Lukt dit niet direct? Kijk dan in de installatiehandleiding.

Download de installatiehandleiding van Scipio

installatiehandleiding
downloaden

Veelgestelde vragen

Hieronder staan een aantal veelgestelde vragen en antwoorden, ingedeeld per categorie. Kom je er desondanks niet uit? Neem dan even contact op via het contactformulier.

Voor welke telefoons en tablets is deze app geschikt?2022-01-01T14:04:06+01:00

De Scipio App is geschikt voor gebruik op de meeste smartphones en tablets. In de Play Store of App Store kun je nakijken of de versie van jouw besturingssysteem wordt ondersteund. De Scipio App wordt niet ondersteund op smartphones met Windows Phone en is ook niet beschikbaar op pc’s.

Ik heb geen uitnodigingsmail ontvangen. Mag ik de app niet gebruiken?2022-01-01T14:03:42+01:00

De app is bedoeld voor alle leden, vrienden en bezoekers van VEG De Ark. Er zijn meerdere antwoorden mogelijk op deze vraag.
(1) de e-mail is in je spam-box terecht gekomen. Controleer dit even.
(2) er staat in de ledenadministratie van VEG De Ark geen e-mailadres van jou geregistreerd. Geef je e-mailadres door bij de VEG, zodat we deze op kunnen nemen in de ledenadministratie.
(3) je bent helemaal nog niet ingeschreven bij de VEG en staat dus sowieso nog niet in de ledenadministratie. Neem contact op via het contactformulier en vraag om een inschrijfformulier.

Ik ben gast, kan ik ook gebruik maken van de app?2024-05-06T11:54:22+02:00

De app is ook beschikbaar voor gasten. Als gast heb je toegang tot de algemene mogelijkheden van de app, waaronder de collecte en links naar de website. Je hebt geen toegang tot de persoonlijke dingen zoals het gemeentenieuws of de ledenlijst. Als je gebruik wilt maken van deze opties, schrijf je dan in bij onze gemeente.

Is de app wel veilig voor mijn persoonsgegevens?2022-07-06T20:58:38+02:00

VEG De Ark heeft ervoor gekozen om de app af te schermen met een beveiliging. Dit doen we om bijvoorbeeld via een verloren telefoon geen gegevens zomaar te laten inzien door onbevoegden. We gaan zorgvuldig om met elkaars gegevens.

Bij de eerste keer inloggen moet je daarom inloggen met je gekozen wachtwoord. Er wordt vervolgens gevraagd om een cijfercode aan te maken. Geef een 5-cijferige code in en onthoudt deze goed. Deze cijfercode geeft toegang tot de app.

De nieuwste telefoons ondersteunen ook het aanmelden met biometrische gegevens zoals via een vingerafdruk, gezichtsherkenning of andere manieren. Daarmee kun je nog sneller veilig inloggen.

Mijn partner en ik staan met hetzelfde e-mailadres geregistreerd bij de VEG. Kunnen we allebei de app installeren?2022-01-01T14:06:33+01:00

Dat is geen probleem. Je kunt de app sowieso installeren. Volg de instructies en download de app via de App Store of Play Store. Bij het installeren van de tweede telefoon kies je voor ‘Ik heb deze app al eerder gebruikt’. Je kunt met het gezamenlijke mailadres en het bij de eerste keer installatie aangemaakte wachtwoord een tweede keer inloggen op de app.

Binnen de app kun je vervolgens wisselen van persoon, namens wie je de app wil gebruiken. Als je de app start en er zijn meerdere personen met hetzelfde e-mailadres bekend, staat onderin het scherm de persoon namens wie je de app gebruikt. Wil je van persoon wisselen, klik je op de “wissel” knop. Dit kan ook via het hoofdmenu, tik bovenaan op je eigen naam/foto. Dan zie je hieronder alle beschikbare personen als wie je de gemeente app kunt gebruiken.

N.B. Als het mogelijk is, registreren we liever per persoon een e-mailadres. Ook bij (toekomstige) groepsmail, webmaster berichten etc. kunnen we dan berichten beter aan de juiste personen sturen. Geef in dat geval graag je e-mailadres door aan het secretariaat.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Kan iemand die aan mij toesturen?2022-01-01T14:16:08+01:00

Helaas kunnen we geen wachtwoorden toesturen; die worden versleuteld opgeslagen in de database en zijn dus niet leesbaar. Je kunt bij het inloggen klikken op ‘Wachtwoord vergeten’ en daarmee het wachtwoord resetten via je e-mailadres. Volg de instructies in de e-mail die wordt verstuurd.

Ik krijg de melding: “Geen toegang, neem contact op met de App Beheerder.”2022-01-01T14:17:48+01:00

Het door jou gebruikte e-mailadres is niet bekend bij de gemeente, controleer het e-mailadres wat je hebt ingegeven. Klopt dit toch? Neem dan contact op met het secretariaat om dit te laten controleren in de ledenadministratie en probeer het daarna opnieuw.

Ik heb een nieuwe telefoon of tablet. Hoe activeer ik opnieuw de app?2022-01-01T14:17:29+01:00

Je kunt de Scipio App op de reguliere wijze downloaden en installeren op je nieuwe telefoon (zie de handleiding).

Als je de Scipio App opent, wordt het welkomstscherm getoond. Omdat de App eerder al is geactiveerd, kies je voor de optie ‘Ik heb deze app al eerder gebruikt’. Je kunt dan inloggen met het e-mailadres en het wachtwoord waarmee je de Scipio App eerder hebt geregistreerd. Bent je je wachtwoord vergeten, klik dan op de link ‘Wachtwoord vergeten?’.

Kan ik mijn gegevens zelf wijzigen in de app?2022-01-01T15:32:59+01:00

Je kunt je gegevens niet direct zelf aanpassen in de App. Deze gegevens zijn namelijk gekoppeld aan de ledenadministratie en worden iedere nacht bijgewerkt in de app.

Binnen je profiel in de Scipio App kun je wel een melding maken van onjuiste informatie. Die melding wordt doorgestuurd naar de App Beheerder, die je gegevens dan kan aanpassen in de ledenadministratie. Dit werkt als volgt:

  • Open de Scipio App op uw smartphone
  • Klik bovenin het menu op uw naam om uw lidmaatschap te bekijken
  • Klik nogmaals op uw naam om uw profiel te openen
  • Klik op Meer…
  • Selecteer de optie: Melden

Je kunt natuurlijk ook direct contact opnemen met het secretariaat om je gegevens te laten wijzigen.

De app zorgt ervoor dat alles op één plaats terug te vinden is. Daarnaast ben je altijd op de hoogte van het laatste nieuws.
Arjan

Eenvoudig een adres opzoeken, kijken welke activiteiten er zijn. En natuurlijk altijd de meest recente Ark-in-Zicht digitaal bij de hand!

Jade

Actuele en effectieve communicatie. Een veilig, modern en digitaal platform voor iedere kerk. Deze app maakt het mogelijk voor ons.

Chris

De VEG App van Scipio

… biedt alles wat je nodig hebt! Digitale gemeentegids, digitale collecte, gemeentecommunicatie en meer. Een veilig, modern en digitaal platform voor iedere kerk. De Scipio App maakt het mogelijk.